• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63344
+
-

افزایش حضور سرمایه‌گذاران خارجی در اردبیل

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اجرایی را عامل تسهیل و افزایش حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این استان عنوان کرد.  

«هاشم مظفری» به ایرنا گفت: استان اردبیل دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف است و برای استفاده از این قابلیت‌ها باید از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی حمایت شود.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر حضور سرمایه‌گذاران خارجی در اردبیل بیشتر و سعی شده است روند کار تسهیل شود تا رضایت آنها فراهم آید. با راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر، امکان حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی و ارتقای مشارکت آنها فراهم آمده و روند موجود سرمایه‌گذاری هم رو به بهبود و افزایش کمی و کیفی است.

مظفری گفت: استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری، خدماتی، کشاورزی و صنعتی اهمیت دارد و امید است با استفاده از این قابلیت‌ها اقتصاد استان با توسعه روزافزون روبه‌رو شود. 

وی با اشاره به اهمیت شناسایی مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد: به لحاظ معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف استان باید استفاده از منابع اطلاعاتی لازم و امکان‌سنجی‌ها مبنای کار قرار گیرد تا بتوان شاهد حضور سرمایه‌گذاران در اردبیل شد.

با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی تلاش بر این است که در کمترین زمان، موانع پیش روی سرمایه‌گذاران برداشته شود. گفتنی است، طی سال‌های اخیر مراودات اقتصادی و سرمایه‌گذاری کشورهای آذربایجان، روسیه و ترکیه در اردبیل افزایش یافته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید